Alpit

Alpit

keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Asfalttilenkki.

Koko pitkän talven oon juossut melkein pelkästään maastossa muutamaa asfalttiultraa lukuunottamatta. Asfaltilla oon hölkännyt vain ne siirtymät metsään ja takaisin. Tänään lähdettiin muutaman Tawastialaisen kanssa kevyenliikenteenväylille juoksentelemaan. On ihan eri juttu juosta tasaisella ja kovalla alustalla kuin pehmeällä polulla. 11 kilsan lenkki ja alkoi polvissa ja pohkeissa tuntumaan iskutus. Ei mitenkään kipeää tehnyt, mutta huomasin selvän eron maastossa juoksuun. Tässä taas tuli vahvistettua se kuinka paljon jalkaystävällisempää poluilla juoksu on. Tietysti jalat taas tottuu kovaankin alustaan kun vaan tarpeeksi niitä totuttaa.

Tällä viikolla oon tehnyt ultraan valmistautumisen niin päin mäntyä kuin vain voi. Maanantaina kävin salilla tekemässä penkkiä ja hauista kuukauden tauon jälkeen ja pakkohan ne samat painot sinne tankoon oli laittaa. Yläkroppa on kaksi päivää ollut ihan hapoilla. Hyvä kun paitaa saa otettua päältään pois.

Ultraan pitäisi jotenkin tankata, mutta olen korvannut viikolla muutaman aterian karkilla, suklaalla ja kekseillä.. tosi järkevää. Tällä viikolla olisi pitäyt syötä usein ja kunnon ruokaa, mutta olen syönyt mitä sattuu ja harvoin. Tänäänkin lenkillä oli järkyttävä nälkä. Muutenkin tämän iltainen lenkki ei välttämättä osunut ihan parhaaseen ajankohtaan. Olen yleensä kevennellyt viimeisellä viikolla siten, että viimeisen lenkin juoksen kolme päivää ennen "kisaa". Saa nähdä mitä tuosta perjantain juoksusta tulee. 12 h juostaan ja reitillä on kuulemma vielä umpihankea, umpimetsää ja muutama kunnon mäki, jossa ei kai neliveto päällä tarvitse mennä.. Hieno päivä siis tiedossa :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti